Archive for April 27, 2009

POTRET mereka di mindaku~

Aku seorang penganggur kini. Ku tiada kerja selama tiga minggu ini. Hanya perasan berdebar menemani aku dalam menanti seorang posmen menyampaikan “risalah” dari “Janice” ku. Namun, risalah itu aku kurang pasti berbaur harum mahupun busuk bak berbau taik ayam. Tapi, jauh disudut hati untuk aku bau haruman itu.

Semester kedua telah dimakan cuti, sudah bergelar memori, kini menjadi stori……

Sepanjang berada di lautan ini, kapal semester kedua ini cukup indah untuk aku tatapi sepanjang hidup ini. Pada mulanya dalam petukaran kapal pertama ke kedua, agak berdebar sekali dengan peristiwa “ending” yang cukup mengecewakan semua pihak..

Kapal kedua ini telah aku harungi untuk bertukar dengan nahkoda yang berbeza, kalasi yang berbeza dan layar yang berbeza di atas kapal ketiga. Harapan ku supaya kapal ini lebih baik dari pelbagai sudut. Agar tiada panggilan “privacy” oleh si dirctor,dan tanda tangan yang cukup memberiku pengajaran…

Alahai, bila nak masuk isi ni…ok2222…Sebenarnya, ku nukilkan post ini khas untuk semua teman sekeliling ku ini dalam menempuh alam baru. Peralihan dari kapal kedua menyaksikan bagaimana tiada teman2 suka duka dalam mengharungi lautan ADP ke kapal ketiga

Ku nukilkan nama2 mereka di sini:

Khairil Azizan, Rahmah Fauzi, Amalina Abdullah dan Sarah Ezanee ( Kak sara). Ku ingin memohon sepuluh jari ini untuk memohon segala keampunan daripada mereka jika ada lidah yang terkasar, perbuatan ku yang menghiris kalbu serta tindak tanduk yang tidak menyenangi dalam perjuangan ini..

Semoga kita masih lagi berhubung walau dimana jua…

*sowi; post lambat;
* kalo ada next sem, sori sesagt yer..( kita merancang ALLAH yang menentukan)

theatre 2009

Leave a comment »